úterý 23. října 2007

Změna územního plánu?

Dobrý den všem,

níže uvedená zpráva od paní Lýdie Mihardja se objevila v komentářích pod 1. článkem. Děkuji za velmi zajímavý podnět. Musím se přiznat, že tato věc zůstala zcela stranou mého zájmu a zřejmě ani spousta ostatních neměla o této záležitosti nejmenší tušení.

Mám také zájem na tom, jakým směrem se bude naše budoucí bydliště a jeho okolí ubírat. Já osobně bych rád obdržel bližší informace o plánovaném projektu, než-li ho zcela odsoudím. Podle prezentace projektu na webu to vypadá jako vcelku zajímavé multifunkční zařízení s plaveckým bazénem a dalšími možnostmi využití pro veřejnost. Pokud by se tedy mělo něco stavět (a vše je pouze otázka peněz), hlasoval bych spíše pro něco takového. Je mi to tak nějak sympatičtější než hřbitovy, ale samozřejmě prezentuji jen svůj subjektivní názor.

Navrhuji pokračovat v diskuzi k tomuto tématu pod tímto článkem pro lepší přehlednost.

Vít Čermák

Vážení budoucí obyvatelé projektu Zličínské zahrady,

dovoluji si Vás oslovit v souvislosti s plánovanou realizací zličínského parku Na prameništi, který by měl vyrůst na pozemku pod projektem Zličínské zahrady. Dle územního plánu má celý tento pozemek funkční využití jako "ZP-parky, historické zahrady a hřbitovy". Část pozemku je ve vlastnictví městské části a menší část, těsně pod Zličínskými zahradami, je ve vlastnictví společnosti BENEFIT Development a.s.

Tato společnost má s pozemkem jiné plány, než je realizace městského parku. Naléhá na městský úřad ve Zličíně, aby dal svolení ke změně územního plánu tak, aby se z pozemků s funkčním využitím " ZP" staly stavební parcely. To by otevřelo cestu k realizaci staveního projektu Na Pramenech společnosti BENEFIT Development (viz.http://www.a69.cz/cs/projekty/na-pramenech ). Takže místo veřejného parku, který bychom mohli využívat k relaxaci, by vyrostl bytový komplex.

Domnívám se, že jako veřejnost máme k tomu co říci. Jako budoucí obyvatelé Zličína bychom měli podporovat záměr zličínské radnice vybudovat na zmíněném území veřejný park, který by zároveň tvořil jedinou veřejnou zeleň ve Zličíně.

Lýdie Mihardja

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Dobré poledne všem, kterým není lhostejné, co se děje kolem nich! Děkujeme panu Švehlovi a paní Mihardja za informace ohledně aktuální situace parku na pozemcích pod ZZ. Přirozeně jsme pro, aby na tomto místě opravdu vznikl park! To je náš základní postoj. Návrh od A69 - Architekti, má svoje plusy, ale i minusy, ty podle prvního dojmu převažují. Pokud by hrozilo, že bude tento projekt realizován, chtěli bychom se s ním rozhodně blíže seznámit. Nicméně se budeme přiklánět k tomu, aby zde nebyla další zástavba, aspoň ne tak necitlivá k prostředí. Například by mě nevadilo pár stylových rodinných domků se zahradami, nebo areál na způsob lázeňského parku s pavilonky a kolonádou. Projekt "Na Pramenech" mi trochu připoměl lázeňský areál, což by nemuselo být tak negativní, stejně však u nás převládá názor, že zeleň by měla mít přednost!
Jiří Palička, dům č. 4

Anonymní řekl(a)...

Děkujeme paní Lýdii za zprávu, která by nás měla opravdu zajímat. Já měla za to, že pod našími vilami již žádné další domy nemohou vyrůst, protože tam má být ochranné pásmo kvůli vodě či plynu, přesně nevím, ale slyšela jsem to od místních. Na úřadě asi vědí, proč tam chtějí jen park. S tím plně souhlasím. Jen aby ale nesehrály svoji roli peníze, ty přeci vládnou světem. Věřme, že zvítězí zdravý rozum a cit pro hezké prostředí.

Dagmar Habřinská

Anonymní řekl(a)...

Součástí smlouvy o smouvě budoucí je příloha geometrický plán, ze které je patrné, že výstavba v bezprostřední blízkosti pod zdí předzahrádek severní strany projektu nehrozí. Podpisem smlouvy jsme se stali spolumajiteli tzv. pozemku-park (bod I. 5 smlouvy). Patří tam i plynový výměník a několik metrů za ním, vlevo při pohledu směrem k letišti potom dětské hřiště a přilehlá plocha vedená v katastru jako 668/16. Na tyto pozemky podle mne nikdo nemůže. Ve hře je tedy plocha za nimi směrem k letišti, kde je nyní zorané pole, odhadem 50 m od vily 5 (Bříza) a 25 m od vily 7 (Cesmína).

Vít Čermák řekl(a)...

....zapomněl jsem na podpis

Vít Čermák

Unknown řekl(a)...

Dobre odpoledne,

jakozto soucasny obyvatel Zlicina vim, ze zde je opravdu vodni ochranne pasmo a podle informaci co mam se tam nesmi stavet. Tady se muzete podivat, jak pod kopcem zacina jakysi "vchod" do podzemi a vede napric polem, kde jsou videt vetraci kominky. Ale nevim jak je toto pasmo siroke.
Jen doufam ze se nic nezmeni a opravdu bude park.

T.Dolejs, dum c.3

hylska řekl(a)...

Já bych také byla pro park.Těšila jsem se,na zeleň a klid.Také se domníván,že zelená plocha na Zličíně chybí.Nových staveb tam bude spousta.
Hylská dům č.6

Anonymní řekl(a)...

Dobrý večer.
Děkuji za tyto nemilé zprávy. Máte někdo informace, kdo přesně oplotil pozemky pod ZZ (tam, kde má být park)? Byl to MU? Nebo ona firma? Nebo které přesně pozemky firma vlastní?

Děkuji.

Lukáš Rejl
dům č.7

P.S. Pokud by to někoho zajímalo, na adrese
http://www.ufon.cz/cs/c/mapa-pokryti/cr.htm
si můžete najít dokonce již zakreslený plánek našeho parku.

Unknown řekl(a)...

Dobrý večer,
k diskuzi ohledně parku mám následující poznatky: na internetu jsem našla stránky občanského sdružení,jehož cílem je hájit životní prostředí ve Zličíně www.zdravacesta.cz
Mluvila jsem s paní Javůrkovou z tohoto sdružení, která mi sdělila, že projekt od A69 se tváří jako lázeňský areál, ale ve skutečnosti jde o podvod na občany. Funkce tohoto projektu je velmi nejasná a hlavní snahou developera je, pod pláštíkem ušlechtilého záměru, docílit změnu územního plánu. Potom z původních "lázeňských" ideálů bez ohledu na veřejné mínění přejde k projektu zcela jiného charakteru.
Já mám jen obavu, že i kdyby se projekt kolonády realizoval, stane se útočištěm ke scházení sprayerů, zevlující mládeže, apod.
Proto dávám přednost parku!
Lýdie Mihardja

hylska řekl(a)...

Dobrý den,
na dotaz p.Rejla,kdo oplotil pozemky,sděluji,že to byl Benefit Development.Manžel se na to byl informovat na MÚ.
Jinak souhlasím s p.Lýdií,také se domnívám,že Benefitu jde hlavně o změnu územního plánu,aby zhodnotili své pozemky.Ono by to mělo určitě i vliv na ceny našich bytů,při eventuelním prodeji.Samozřejmě negativní.Je rozdíl mít pod okny park nebo nějaký komplex.
To,že někomu přijde dobré,že by tam mohl být vybudován bazén,je pro mně jen chabá útěcha.Navíc zde ani není jistota,zda by byl pro veřejnost.Popřípadě zda by byl vůbec vybudován.
Doufám,že tento záměr se změnou ÚP neprojde.
Hylská dům č.6

Anonymní řekl(a)...

Souhlasím, také jsem rozhodně pro variantu park. Nicméně se obávám, že i pro Zličín bude finančně zajímavější pozemek prodat než se udržovat zelené plochy na vlastní náklady.... Bazén by mě sice jako plavkyni hodně potěšil, ale přesně jak říká paní Hylská, že kdo ví, jestli by byl pro veřejnost a jak by celý projekt nakonec dopadl...

Pod našimi domy je opravdu pásmo vodního zdroje, takže to není vedeno jako stavební parcela a teoreticky by nikdy být neměla. Ale samozřejmě obálková metoda umí změnit i nemožné...:-(

V současnosti bydlím na Praze 5 na Kavalírce, kde je také podél celé ulice park. Část pozemku patří obci, ale větší část, cca 85% patří soukromému majiteli, který už několik let usiluje o přepsání pozemku v katastru ze zelené plochy na stavební...zatím mu to radní neumožnili, protože i místní obyvatelé založili združení na ochranu parku a proběhlo řádné jednání a radní se chtěli v komunálních volbách blýsknout, takže to pro tentorkát zamítli..ale otázka je, jak dlouho jim tam čestnost vydrží...

Petra Vindušková

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
s parkem plně souhlasím a odmítám jakoukoli další výstavbu.
Stačí už jen to, co hodlá vystavět společnost Central Group pod názvem Bytový komlex Metropole Zličín. Bohužel na jejich internetových stránkách je vidět jen menší polovina zamýšleného projektu. Podle informací, které mi byly ukázány na stavebním odboru MČ Zličín, celý pozemek bude zastavěn bytovými domy. Podobně velkými a vysokými, jaké jsou již v prodeji. Nečekejte tedy žádné příjmné vila domy.
Martina R.

Unknown řekl(a)...

Dobrý večer,
níže uvádím zprávu, kterou jsem zveřejnila i na foru www.zlicinskezahrady.ic.cz

Jak je vidět, zličínský park se stal opravdu žhavým tématem - a to je dobře. O víkendu jsem oslovila e-mailem starostu Zličína se žádostí o schůzku, na které bychom se detailněji seznámili s problematikou parku a také projednali organizaci petice. Dnes jsem dostala e-mail od tajemnice radnice (viz. níže) a zjišťuji, že ji už kontaktovala i paní Vindušková a je domluven termín schůzky 5.11. v 17 hod.
Tento termín mi bohužel, nevyhovuje (v podstatě můžu kterýkoliv jiný den kromě pondělí).
Pokud se ovšem schůzky zúčastní více zájemců, myslím, že by se mohla konat v uvedeném termínu.

Pan MUDr. Nedělka již pracuje na obsahu petice.

Prosím, dejte vědět, kdo se pondělní schůzky zúčastní.
Děkuji, Lýdie Mihardja


e-mail od: Ing. Petra Kubíková

Dobrý večer, paní Mihardja a paní Vindušková,

obdržela jsem zprávu o tom, že ohledně Parku na Prameništi má zájem jednat na našem úřadě více zájemců.

Se zájmem jsem si na internetu pročetla diskuzi našich budoucích obyvatel, kteří by se měli stěhovat do obytného souboru Zličínské zahrady. Je mi jen velmi líto, že je tam tolik neúplných a nepřesných údajů. Proto jsem dnes dopoledne vyhledala kontakt na paní Petru Vinduškovou, která se na náš úřad již před časem obracela s nějakým dotazem a domluvila jsem si s ní schůzku na pondělí 5.11.2007 v 17,00 hod. u nás na radnici. Nyní ale shledávám, že by se tohoto jednání mohlo zúčastnit více zájemců.

Pokud Vám to oběma vyhovuje, využívám této možnosti k tomu, abychom schůzku dne 5.11.2007 uspořádali pro více zájemců.
Napište mi, prosím, jaký na to máte názor a případně, zda Vám termín vyhovuje.

S pozdravem a přáním pěkného pondělního večera

Ing. Petra Kubíková, tajemnice úřadu
257 95 22 88, 257 95 01 13